food


Lyckades laga i ordning en måltid trots redskapsbesväret.
Och gott blev det också må jag säga, och müücket  (:


Har jag någonsin sagt hur fruktansvärt mycket jag älskar mix megapol?
Visst ni som känner mig bra har säkerligen hört mig tjata om det mer än
en gång. Men om det finns någon liten krake där ute som inte känner mig
men ändå läser min blogg...Jag tycker verkligen, verkligen om Mix megapol.
Men då kan man ju tycka; Vad sjutton är det som är så speciellt med just
den radiokanalen då?
De gamla låtarna de spelar så klart. De sent, sena
80- tal, tidigt 90- tals låtar dem spelar. Dem är ju helt sjukt underbara.
Vet inte varför men har haft en förkärlek till den musiken en lång tid nu.
Ärligt talat alltså, musiken var faktiskt nå fruktansvärt mycket bättre förr än nu.
Allting låter ju precis likadant, och texterna har verkligen ingen som hellst
betydelse. (läs: de flesta har inte). Visst, jag ska inte ljuga och säga att jag
inte 'diggar' med om Brittans Womanizer, Lady Gagas Pokerface eller liknande
låtar ploppar upp i radion. Men där har vi ju yttligare en till grej som är alldeles
amazing med Mix.. Dem spelar inte sönder de låtar som är 'inne'. För om
vi ska gå över och snacka om Rix fm så spelar dem ju typ samma top 10
låtar om och om och om och om och om och om igen. Dag ut och dag in.

Vad ville jag få ut av det här då? Jo jag ville bara få det sagt, att låtarna,
texterna, var så fruktansvärt mycket bättre för bara ett tiotal år sedan.
Det var mer själ och kännsla i låtarna, mer att tänka över och analysera.
Och nej, jag syftar inte på Spice Girls och Backstreet boys, tänk lite längre
bakåt i tiden. Egentligen onödigt inlägg men ville få det ut ur huvudet ^ ^.

Over and out.

Kommentarer
Postat av: Maja

Jag tycker att det är tvärtom. Mixmegapol spelar samma låtar om och om igen. Medans Rix Fm har mer variation. :) <3

2009-01-21 @ 22:36:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback