Något så litet.


     

Japp, såhär såg lilla miss Matilda ut idag i skolan, och före också för den delen.
Men inte efter, nej nej. Så fort jag kommer hem om dagarna nu för tiden åker
mysis dressen på, så fruktansvärt mycket bekvämare. Och mysigare också ;)

Hann med nöd & näppe klart med presentationen (inte redovisningen)
idag trots att jag hade hela 2,5 timme på mig..hmm. Att tiden går så fort.
Men vad är det dem säger, tiden går fort när man har roligt? :) Eller hur?

Ikväll hade jag tänk börja skissa på hur min garderob ska se ut,
min /walk-in closet/ som jag ska få/ få göra hemma hos pappa ;)



Sen för första gången, och förhoppningsvis inte den sista, så tänkte jag
dela ut en ros här på bloggen, till en speciell kille som gjorde min dag (:

Jag var på väg till bankomaten för att hämta ut pengar så att jag kunde
fylla på min telefon, som för övrigt är totalt tom och jag får panik över det..
(brukar aldrig vara utan pengar på telefonen)

Så om ni messar och inte får något svar, vänner,
så vet ni vad det beror på. Förlåt! Men åter till ämnet.

När jag blippar in koden och trycker in saldo 300:- står det teckningsfel, dvs
att kontot är tomt. Pengarna har inte förts över än från pappa! Självklart blir
jag, inte bara smått utan mycket grinig, och börjar gå hemmåt. Passerar
Ica på vägen hem och tänker "hmm, just nu behöver nog miss Matilda lite
glass för att bli på bättre humör".
Så svänger in där och plockar på mig en
goding. Men när jag ställer mig i kön står det en kille framför mig med
miljoooner (okej där överdrev jag, typ 11) varor på rullbandet. Tittar lite
omkring mig och väntar när jag hör: - Ursäkta, du kan gå före mig om du vill.
WIIIIIIIIIIII, väärsta snälla. Och sjukt söt var han också. Så sa han till tjejen
i kassan och allting om att hon skulle ta min glass före :) Tänka sig, att
bara en sådan liten grej kan göra så fruktansvärt mycket. Gick med ett
leende på läpparna hela vägen hem sen för jag tyckte han var så snäll.
Och nu har jag mummsat i mig halva paketet (det var ett liitet) m. den
bästa chokladsåsen på, Matildas egna, hemmagjorda chokladsås. Jummy.

Såå, en Ros till killen som lät mig gå före i kön på Ica Luthagens livs (f)


Kommentarer
Postat av: matilda

ahw så fin du eeee :)

2009-01-13 @ 23:00:50
URL: http://chickenrace.blogg.se/
Postat av: ludwig

klaart jag är hemma! Snaggad och liite brun! =)

2009-01-14 @ 09:06:49
URL: http://ludwig24h.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback