Jag vill göra skillnad, vara med och förändra!

Var hem till Daniel en sväng igår kväll, var så länge sedan
jag såg honom, och kikade på Pursuit of happiness.
Det måste nog ha varit den mest sorgsna filmen jag någonsin
sett hittills.. Fy sjutton vad hemsk den var, rörande.

(För er som inte sett den så handlar den om en man som
är näst intill arbetslös, har fru och barn. Han blir av med
jobbet, frun lämnar honom, han har sonen och blir hemlös.
Så fortsätter den, kampen om att överleva, och man
kan inte låta bli att må dåligt av att se vad som händer.
Den är även baserad på en sann berättelse.. )

Så när jag var på min väg hem från Daniel igår insåg jag,
- är detta verkligen vad jag vill med livet?
Att jag vill gå dans nu? JA
Att jag vill jobba med inredning sen? JA
Att jag vill skaffa familj? JA
Men är det allt vad mitt liv ska gå ut på? NEJ
Jag vill skapa förändring, vara med och påverka, försöka
bygga fram en bättre miljö för dem som har det mindre bra.
Människor, djur, växter och allt som har ett "liv".
Kanske inte kommer kunna göra så mycket,
men jag ska försöka göra allt jag kan. Det borde du också!
Se filmen, och förstå vad jag menar. Tro mig, du kommer förstå.

Jag vill bli ihågkommen, för någonting som är BRA.

Kommentarer
Postat av: Maja

Nice. Vi kan bilda en "rädda världenklubb" <3

2009-09-10 @ 17:48:19
URL: http://zyrk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback