Ta dig tiden, tid är allt vad tid är.

Tog nio bussen med lillebror från mormor.
Slog igång tv och dator hemma hos mamma.
Lillebror dök ner i sängen vid tio tiden.
Matilda tänkte: jag lägger mig kring elva.
Mamma ringer och talar om.
Jag 'måste' vara vaken till halv ett.
Mamma kommer inte in i porten utan en mig.
Mamma kliver in med chirre & Boxen rödvin.
'Legenden från djupet' slås igång på tv.
En full Daniel ringer och vill gästa Mosellarna.
Karl följde med och det bads om sovplats.
Jag är en snäll vän. Jag ger ut sängplats.
En full syster kommer hem från krogas.
Mamma är full. Matilda blir onykter.
Bloss på balkongen och nya grannar upptäcks.
Nya grannar bjuds ner. Nya fulla grannar.
Ny full granne visar sig vara full systers gamla klasskompis.
Full mamma har även full kompis på besök.
Onyktert gäng myser loss i liten lägenhet.
Surig karl med 'ovanligt stor chihuahua' surar.
Duktig onykter Matilda tar tag i onödigt problem.
Fulla grannar skickas ut av full mamma som vill sova.
Full Matilda, full Daniel, full Karl, full syster gå och lägger sig.
Fyra stycken på 180cm blir trångt. Svettigt.
Det fulla glada gänget somnar kring sex tiden.
Matilda Mosell tänkte gå och lägga sig runt elva på kvällen..


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Kan man säga annat än UNDERBAAAAART!!

SAKNA MITT GÄVLE!!

2010-04-04 @ 18:31:06
URL: http://linneaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback