Lilla fröken Mosell


PRECIS! Matilda tycker verkligen om apelsin,
och jag lovar det där är inte det ända i 'mitt
hem'
som har någonting med apelsinsmak
att göra. Vet inte varför, men bara äälskar't :)
Saften till maten, marmelad till frukost och apelsinen som mellis,
alltså får jag någonting med apelsin i storts sett under hela dan!! :*

Faktum är att själva apelsinsmaken är inte det ända jag gillar,
jag är väldigt inne på färgen Orange också, den är jättefin ju :)
Kanske inte att inreda ett helt rum med, men på smådetaler.
Lilla fröken Mosell håller faktiskt på med en orange lampa på
Industridesignen och den är typ nästan klar, andra gången.
Snacka om att vara duktig och jobba fort! :D Tyvärr har jag ingen
bild på den för kameran ville bestämt inte starta, men visar sen.

Men hörrni ni, ni som läser min blogg 'regelbundet'.
Ni måste vell ha lagt märke till, mer än en gång, den
här Matilda som jag snackar om hela tiden..Minns?
Jag tänkte nämligen att jag skulle presentera henne ;)


Nähepp....Vart är hon?!

Där var hon ;) Lite busig den där filurer serru.

Jaa, Matilda Mosell heter hon och är
16 år gammal. Fyller år i Juni, den
19onde faktiskt. Faktiskt, så fyller hon
år på midsommarafton året som kommer,
inte illa. Då blir det party hoppas vi.

Hon studerar i alla fall första året
Designlinjen på GUC skolan i Uppsala,
Grafiskt Utbildnings Center.
Där har hon olika designämnen som
Textil, Grafisk, Arkitektur och Industri.
Trivs gör hon också, de'e bra.

Annars bor hon i Gefle, också kallat Gävle, en liten
sketen håla i mitten på Sverige ungefär. Men trots
sketen saknar hon den jätte mycket har hon talat om.
Även sina kompisar saknar hon konstant.

    + mååånga fler

Hon har en jätte-gullig familj, väldigt
krånglig dock. På mammas sida;
Syster Anna, Bror Anton + mamma Tove
då såklart. Sen har syster Anna ett drös
med syskon på sin pappas sida också,
men dem orkar vi inte rabbla upp. Sen
på pappas sida har hon syskonet Bror-
Alexander,
som hon tyvärr inte träffar så
ofta. Men istället har pappa en tjej som har
två småskruttar, Syster Josefine och Bror-
Alexander
. Jag vet, två stycken Alexander ;)

  

Matilda är en väldigt (oftast) glad
tjej med mycket energi och äälskar
att spela pajas
. Hon trivs att stå i
centrum men är även bra på att dra
sig tillbaka. Prata mycket kan hon
också göra. Hon har fejkbrunt hår
(alltså färgat), blåa ögon och vääldigt
mycket sommarfräknar
som hon för den
delen hatar. Hon är alldeles lagom lång,
1,67+1/2cm så är hon galen i bebisar.
+ sötsaker.

Ja det var Matilda det, i stort sett.
Hon har ingen pojkvänn heller,
så det är bara att sätta igång grabbar ;)
(skääääääääääämt  ^ ^)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback