Vem har sagt att baka skall vara enkelt?

Syster sov hos mig igår igen, så för ungefär 15 minuter sedan bestämmde vi oss för att baka.
Men vad skulle vi baka, jo kladdkaka :D Men..om det riktigt blir en kladdkaka enligt andras
bestämmning vet jag ej. Vi fick nämligen lite problem under själva bakandet ^ ^
Som ni vet brukar ett kladdkakasrecept oftast se ut såhär;

100g smör
2st ägg
2,5 dl strösocker
1msk vaniljsocker
3msk kakao
2dl vetemjöl

Kanske lite ändringar på vissa deler, ta bort och lägga till osv, ja ni vet : )
Men såhär såg mitt&systers recept ut;

80g flytande margarin
20g kokosfett
2st frysta ägg, mikrade
2,5 dl strösocker
2msk vanilinsocker
3msk kakao
2dl vetemjöl

Det visade sig att vi inte riktigt hade alla ingredienser som skall finnas till detta bakverk ;)
Sen fick vi även använda oss av olivolja då vi skulle ströa formen, eftersom allt margarin
var slut redan ^ ^ hahahaha. Ja ni, det återstår bara att se hur det smakar :D
Vad tror ni,
flipp eller flopp? ;)





Jag måste bara säga det oväntade, kladdkakan blev god! :D
Smakade nästan om vanlig, fast med lite mer sting i den ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback