Nu kommer det bli sådär mycket igen..

... Men jag ska försöka få det att bli så intressant som möjligt.

För det första så bara måste jag berätta att faan vilket krångel
det blev idag med skolan och det individuella valet för 2orna.
I alla fall för oss som valt bild på Vasa.. (idag alltså, om krångel.)
Jag och Nanna gick till 'Estet-byggnaden' som vanligt för att
ha våran lektion, men när vi kommer upp säger dem andra
i gruppen (som går breddnings-kursen, vi är blandade) att
det blev fel från första början, och att vi ska vara på Borgis.?
(Vi har hunnit haft 2 lektioner i 'Estet-huset' redan,
men det har varit en typ av "vikarie" som lett lektionerna.)
Så jaaa, det var vell bara att börja traska iväg,
sena som vi redan var, med Jonas i släptåg som även
han blev lika chockad av beskedet som vi.




Det här var vad vi fick göra i Borgarskolans bildsal,
inte mycket att hänga i granen må jag säga.
Det är en form av en slags 'vapensköld', eller vad man ska säga.
Det stod iaf så i beskrivningen på vad det var, men inte fan vet jag x)
Vi skulle iaf rita en bild där vårat namn fanns med, och någonting som
representerar vårat arbeta/hobby eller liknande. Så ja, resultat.

Måste faktiskt säga att jag trivs mycket bättre, både klass, plats och
pedagogikmässigt på Vasaskolan. Mycket, mycket, mycket bättre.
Det sa jag faktiskt till min nya bildlärare också, att det vore
...bättre.. om vi kunde lösa så att vi kunde gå med den andra gruppen igen.
Hon ringde och pratade med Vasas bildlärare, och dem kom
överens om att det skulle gå bra, MEN, vi måste höra med dem på
kansliet på Vasa, för det är dem som bestämmer och inte lärarna..fandå!
Ska dit imorgon och se vad dem säger, hoppas, hoppas, hoppas!! :D



Skulle även in på Kultur Kiosken och kika på en tjej som 'live-målade',
men det var portkod på dörrarna så vi visste inte hur vi skulle ta oss
in, sååå det blev inget med det. Det var ju synd! ... ;D


Capezio - klassisk dräkt med smala axelband.

Bloch - Mjuk balettsko i canvas med delad sula.

OCH!
idag har jag, äntligen, varit och hämtat ut mina balett-grejer :D
Dräkten på bilden överst har jag fått hem, svart, dock utan kjol.
Sen ett par sådanna skor som bilden visar, i vitt :) Toppen !!
Sen har jag fått hem 5 par trosor också + en svart, långärmad
tröja och ett rosa linne. ROSA! dem som känner mig vet att
det verkligen, verkligen inte är likt mig att ha rosa, om ens
färg över huvud taget på kläderna x')

Nuuså, det var vell allt kan jag tro, så nu blir ni av med mig i
yttligare några dagar ^ ^' Nejdå, men ska försöka hålla
up-date varje dag, så att det blir lite mindre text åt gången.
hejpa.


Kommentarer
Postat av: Linnéa

matilda, vad hände med de där tre inläggen per dag som du lovade mig??

2009-09-05 @ 11:07:20
URL: http://linneaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback