Onödiga onödigheter

Nu är det 3 timmar sedan jag slutade skolan och lovade mig själv
att jag skulle sätta mig ner och plugga det första jag gjorde.
Men vad gör jag? inte pluggar iaf.. Och har jag pluggat? nej.
Tänk att det finns så fruktansvärt mycket att göra på datan.

En kompis till mig, Angelica heter hon, skrev på msn och frågade om
det var sant det hon hört, att dem ska stänga av ALL el i hela Gävle
imorgon, för att se hur våran stad skulle klara sig i kris. Svar nej.
Tror jag inte i alla fall, låter inte rimligt. Hur ska vi kunna göra mat osv?
Men faktiskt, så skulle det vara hur bra som hellst, bara för att kolla.
Vad är de nödvändigaste eldrivna sakerna vi har i hemmet?
Vad skulle vi kunna klara oss utan? Hur mycket belysning behövs?

Jag hoppas, trots att jag inte tror det, att dem faktiskt stänger av den.
Det skulle vara en intressant prövning, och jag skulle gilla den.
Dock vore det ju synd om man missade Idol då de är i Gävle.
Men å andra sidan så finns ju alla klippen på internet ;)
Åter igen, en sak att göra på datan och en onödig eldriven produkt..

Kommentarer
Postat av: Maja

Tänk alla på sjukhuset som skulle dö om all el stängdes av! Hur hemskt som helst. Alla inbrottslarm som inte skulle fungera. Alla lås som inte skulle fungera. Det skulle bli panik och kaos all over. Nejtack jag säger pass på den. <3

2009-09-14 @ 17:43:47
URL: http://zyrk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback