GUDS TIO BUDORD!







1.   Du skall inte ha några andra gudar vid sidan av mig.
2.   Du skall inte missbruka Herrens, din Guds, namn,
      ty Herren skall inte låta den bli ostraffad, som missbrukar hans namn.
3.   Tänk på vilodagen, så att du helgar den.
4.   Hedra din fader och din moder för att det må gå dig väl och du må länge leva i ditt land.
5.   Du skall inte dräpa.
6.   Du skall inte begå äktenskapsbrott.
7.   Du skall inte stjäla.
8.   Du ska inte bära falskt vittnesbörd mot din nästa.
9.   Du skall inte ha begärelse till din nästas hus.
10. Du skall inte ha begärelse till din nästas hustru, ej heller till hans tjänare
      eller hans tjänarinna, ej heller till något, som tillhör din nästa.



Hade tråkigt så skrev om dem lite granna. :)
Dock kom jag inte på någonting bra till 2an,
some help?


MATILDAS TIO BUDORD? ;)


1.     Det finns ingen som är lika bra som mig, så ge fan i att leta.
2.
3.     Ta vara på helgen, sup och var glad för sen börjar verkligheten igen.
4.     Fjäska för dina föräldrar, det lönar sig alltid. Extra-pengar?
5.     Försök att avstå från att mörda folk, det brukar oftast sluta illa..
6.     Var otrogen, men sköt det på ett snyggt sätt, ingen behöver få veta.
7.     Ge fan i att stjäla, ska du vara kriminell kan du vara det på riktigt!
8.     Ljug inte för din kompis skull, du kan själv hamna i skiten.
9.     Varför avundas din kompis lya, när du kan hitta en sjukt mycket snyggare?
10.   Släpp allt som har med svartsjuka att göra! Du vet att du kan bättre själv.




(Nej, alla punkter är verkligen inte seriösa! 'Direktöversatta', så att säga ;)


Kommentarer
Postat av: Linnéa

jag ska följa det med hela mitt hjärta ;)

2010-01-18 @ 14:59:35
URL: http://linneaw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback