Dagens dag av dagarnas dagar

Måste erkänna min pinsamma klumpighet!

Första veckan i skolan, alltså förra veckan, så skulle
vi följa gamla schemat för att.. Ja bara för att!
Och idag är det måndag, som ni alla vet,
vilket betyder att det är ett nytt schema vi ska följa.

Men vad gör Matilda då?!
Jo hon antar att hon börjar 10 över 10 som vanligt
på en måndagmorgon, antar att det är historia då också såklart.
Så, hon kämpar sig längst upp i Vasaskolans jobbiga trappor,
5 minuter tidig faktiskt, för en gångs skull.
Dock är ingen klasskompis utanför. (KONSTIGT!..)
Så, denna lilla flicka tänker; hmm, kanske de har gått in redan.
Så hon öppnar dörren och är på väg att gå in,
när hon ser att det inte är Dans/cirkus 2an som sitter där,
utan musik 2orna. Alla vänder sig om, såklart!
Med ett, vad jag tror, jävligt chockat ansiktsuttryck
stänger jag igen dörren igen.
Nudå?! Tänkte lilla Matilda. Vart fan skulle jag ta vägen?
Gick ner för alla jobbiga trappor igen, längst ner, och kikade
på alla scheman som hänger på väggen.
Där stod det att vi hade matte på Nortull, och att den började
redan klockan tjugo i 10. Ooopsi!
Så jag tar och traskar dit, i rask takt med tanke på
att jag redan var 40 minuter sen.
Väl där finns det två salar att välja mellan.
I den ena var det matte D, där var det ganska uppebart att klassen inte var,
och i 'förrummet' till den andra salen var det helt mörkt och 3
stycken killar satt där i mörkret (inte från min klass) och pluggade/pratade.
Så, jag fattar noll och traskar hem igen, helt förvirrad tjej.

Visade sig sen att vi hade matte i den salen där 'förrummet' var helt nersläckt...
Kom till historian i alla fall, där vi satt och besvarade några frågor sen gick hem.
(+ i kanten att både sceniska produktionslektionen & kontaktlärartiden var inställd.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback